شرایط ضمانت و گارانتی موتورسیکلت بر اساس آئین نامه اجرایی قانون حمایت
موتورسیکلت دارای 24 ماه یا 24 هزار کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد) گارانتی مطابق شرایط گفته شده در ذیل و 10 سال گارانتی (تامین قطعات و خدمات پس از دوران گارانتی) از زمان تحویل به مشتری می باشد.
– رنگ تنه و باک به مدت 3 ماه
– گارانتی خدمات ارائه شده توسط نمایندگی های مجاز شرکت به مدت 3 ماه
– گارانتی قطعات تعویض شده توسط نمایندگی های مجاز شرکت به مدت 3 ماه
میزان ضمانت اقلام استهلاکی به شرط استفاده صحیح کاربر موتورسیکلت مطابق ذیل می باشد:
- زین،طوقه،زنجیر و تسمه به مدت 1 ماه
- کمک فنر 2 ماه
- تایر و تیوب به مدت 12 ماه(معادل با ضمانت موتورسیکلت،به شرط وجود نشتی از کارخانه با تایید کارشناس و عدم وجود پارگی یا سوراخ شدگی)
- سیم ترمز،سیم گاز،سیم کلاچ،سیم کیلومتر به مدت 1 ماه
- دیسک ترمز 3 ماه
- رادیاتور 4 ماه
- به منظور رعایت حقوق خریداران موتورسیکلت ها در بدو استفاده از محصول ضمانت کارکرد اولیه با توجه به مصرفی بودن برخی از قطعاتی که در آئین نامه حقوق مصرف کنندگان موتورسیکلت ها به آنها اشاره نشده است به قرار ذیل توصیه می گردد.
کلیه لوازم برقی از زمان تحویل به مشتری به مدت 1 ماه که به شرح ذیل می باشد.
ECU – و تمامی سنسورها و عملگرها مانند سنسور اکسیژن،استپ موتور و …
– سیم کشی انژکتور و سیستم روشنایی
– کیلومتر و قلوه و…
موارد ابطال گارانتی موتور سیکلت
- عدم مراجعه در زمانهای سرویس های دوره ای
- خسارت ناشی از تصادفات وحوادث و بلایای طبیعی
- استفاده نامناسب از موتور سیکلت (عدم آب بندی مناسب)
- عدم استفاده از موتور سیکلت به مدت طولانی
- استفاده از روغن، فیلتر و سوختهای غیر استاندارد
- مراجعه به تعمیر گاههای غیر مجاز
- استفاده از موتورسیکلت در کاربری های غیر استاندارد و توصیه نشده
- هر گونه تغییرات ظاهری و فنی از جمله تعویض کمک و…
بازدید های دوره ای موتورسیکلت به شرح زیر می باشد.
- 200 KM
- 1000 KM
- 6000 KM
- 11000 KM
خدمات ارائه شده در سرویس 200KM
– تعویض روغن اجباری بوده و هزینه آن به عهده مشتری می باشد.
– تعویض روغن گیربکس(موتور های اسگوتر) اجباری بوده و هزینه آن به عهده مشتری می باشد.
– بازبینی کلی موتورسیکلت شامل سیم کشی،سیستم انژکتور،روشنایی و …
خدمات ارائه شده در سرویس 1000KM یا دو ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) که رایگان می باشد.
– تعویض روغن (اجباری بوده و هزینه روغن به عهده مشتری می باشد)
– لازم به ذکر است که شرط پذیرش در سرویس توسط نمایندگی های مجاز انجام سرویس 200 KM اولیه می باشد.
– موارد فوق صرفا در سرویس 1000 KM برسی می گردد.
انجین | بدنه | لوازم برقی | فرمان | چرخها |
بازدید و تنظیم انژکتور | اچارکشی پیچهای بدنه | بازدید شمع | بازدید و تنظیم فرمان | تنظیم باد تایر ها |
بازدید عملکرد پمپ روغن | بازدید جک بغل | بازدید کلیدها و چراغها | اچارکشی پیچهای فرمان | بازدید کمک فنرهای عقب و جلو |
اچارکشی پیچهای سیلندر | بازدید جک وسط | بازدید باتری | بازدید و تنظیم ترمز جلو و عقب | |
اچارکشی پیچهای اگزوز | بازدید و تنظیم زنجیر | |||
اچارکشی پدال هندل و دنده | اچارکشی کامل چرخها | |||
تمیز کردن فیلتر هوا | ||||
بازدید کلاچ |
– لازم به ذکر است که بعد از دوره دوم تمامی هزینه ها بر عهده مشتری می باشد .
– اقلام مصرفی شامل روغن،فیلتر و … شامل گارانتی نمی باشد و مشتری می بایست هزینه را پرداخت نماید
– روغن مورد استفاده در سرویس های دوره ای می بایست از محصولات شرکت مورد نظر باشد.
– توجه : عدم انجام سرویس های دوره ای ذکر شده(تعویض روغن 200 کیلومتر و سرویس آچارکشی 1000 کیلومتر) در نمایندگی های مجاز شرکت،باعث ابطال گارانتی موتورسیکلت می گردد و مسئولیت این کار بر عهده مالک خواهد بود.